czwartek, 25 maja 2017

Ostropest plamisty i jego właściwości


Ostropest plamisty to roślina, która znana jest z właściwości ochronnych wątroby. Stosowana jest bardzo często w leczeniu WZW typu A, B i C czy choroby alkoholowej, a także cukrzycy. Jakie jeszcze właściwości ma ostropest? Dlaczego warto po niego sięgnąć i sprawić, aby zagościł on w naszej codziennej diecie, jako znakomite zioło lecznicze i wspomagające? 

Ostropest plamisty cenne właściwości lecznicze


Ostropest plamisty cechuje się bardzo cennymi właściwościami leczniczymi, ponieważ w jego składzie zawarta jest sylimarynia. Określić ją można jako kompleks flawonolignanów pochodzenia roślinnego. To właśnie ona ma za zadanie stabilizować błony komórkowe hepatocytów wątrobowych, dlatego też bardzo skutecznie chroni naszą wątrobę przed wszelkimi toksynami, jakie wnikają do naszego organizmu. Warto wspomnieć także że wykazuje bardzo silne działanie detoksykujące. Nie należy zapominać, że ostropest łagodzi również negatywne skutki uboczne farmakoterapii. Warto zaznaczyć, że chroni wątrobę przed silnie działającymi lekami, takimi jak cytostatyki, jakie to są najczęściej wykorzystywane w terapii przeciwnowotworowej, czy też leki przeciwwirusowe w leczeniu AIDS i powszechne antybiotyki.

Ostropest reguluje pracę wątroby 


Zioło sprawia, że następuje regeneracja starych komórek wątroby a także powstawanie nowych. Zioło sprawia, więc, że nasza wątroba nie tylko nie ulega zniszczeniu pod wpływem kolejnych dostarczanych jej toksyn, ale wręcz ulega coraz to lepszej regeneracji. Warto włączyć go do swej codziennej diety.

wtorek, 23 maja 2017

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch


Oczywiście, niemalże wszystkie osoby na świcie marzą o idealnym brzuchu w tydzień. Niestety taki krótki i efektywny plan treningowy nie istnieje co sprawia, że aby mieć piękny i umięśniony, a przede wszystkim płaski brzuch, musimy podjąć się wielu ćwiczeń, diety, a co za tym idzie wyrzeczeń. Droga do pięknego brzucha nie jest prosta i usłana różami, ale warto podjąć próbę, zwłaszcza, że nadchodzi lato i chcemy cieszyć się z pięknej figury. 

Mięśnie brzucha i ich rola 


Mięśnie brzucha mają bardzo ważne zadanie do spełnienia dla całego naszego organizmu. Przede wszystkim ochraniają liczne narządy wewnętrze, płuca, trzustkę, czy też wątrobę. Dzięki nim możemy także prawidłowo wykonywać ruchy tułowiem, dlatego warto je ćwiczyć, nie tylko aby były piękne, ale również zdrowe i wysportowane. 

W jaki sposób powinien wyglądać trening brzucha?


Mięśnie brzucha szybko się regenerują, nawet bo bardzo trudnym treningu. Można więc ćwiczyć często, regularnie i przez dłuższy czas, jak tylko możemy wstanie to długo robić. Pamiętać jednak należy, aby mięśni brzucha nie przetrenować, albowiem potem musimy pozwolić sobie na kilka dni przerwy. Warto wykonywać ćwiczenia na płaski i umięśniony brzuch trzy lub cztery razy w ciągu tygodnia. Oczywiście ćwiczenia powinny być również fachowo i profesjonalnie dobrane, aby efekty ich były jak najlepsze. Nie warto szukać cudownych metod na płaski brzuch, liczy się właściwa dieta a także regularna aktywność fizyczna. Efekty będzie widać po krótkim czasie.

wtorek, 11 kwietnia 2017

Pierwszy trening personalny


Samodzielne ćwiczenia na siłowni niekiedy nie przynoszą wymarzonych efektów, wtedy właśnie z pomocą może przyjść trener personalny. Coraz więcej popularnych siłowni oferuje jego usługi. Nie każdy bowiem lubi zajęcia grupowe i realizowane na nich programy.

Można znaleźć wiele propozycji treningów personalnych, a wszystko zależy głównie od upodobań i oczekiwań danego klienta. W tej branży specjalizuje się chociażby Strong House, który zatrudnia prawdziwych profesjonalistów. Pracuje tam pięciu wykwalifikowanych trenerów. W zależności od preferowanego wysiłku możesz więc wybrać najodpowiedniejszą dla siebie osobę. Ciekawą ofertę prezentuje również Body Sense Wola Justowska, gdzie treningi odbywają się w indywidualnych studiach. Możesz oczywiście umówić się najpierw na bezpłatną konsultację w celu omówienie planu działań. Podczas pierwszego spotkania będziesz mógł obejrzeć wnętrze i wyposażenie, a także zapoznać się z personelem. Przeprowadzony zostanie również pomiar wagi i składu ciała, czyli między innymi sprawdzenie tempa przemiany materii i ilości tkanki tłuszczowej. W Body Sense będziesz mieć też możliwość odbycia próbnego treningu.

Na pewno dzięki temu dokładniej sprecyzujesz swój cel i odnajdziesz najlepszy sposób do jego realizacji. Apogee Personal Studio to kolejna przestrzeń, gdzie możesz potrenować pod okiem Klaudii lub Ireneusza. Oboje posiadają spore doświadczenie w tej kwestii. Klaudia prowadzi głównie treningi rehabilitacyjne i treningi z matkami, kobietami w ciąży. Natomiast Ireneusz nie tylko udziela rad klientom, ale także prowadzi kursy dla przyszłych trenerów personalnych. Poza trenerami z Apogee Personal Studio doświadczenie w treningu personalnym posiadają zawodowcy z Platinum Wellnes, którzy potrafią umiejętnie zachęcić do podjęcia aktywnego stylu życia. Proponują różne rodzaje ruchu, głównie jednak zajęcia siłowe lub rozciągające. Dodatkowo dla osób, które chciałyby zredukować swoją wagę, osobiści trenerzy z Platinum Wellnes wprowadzili propozycję treningu aerobowego. Wszystkie te programy na pewno przynoszą rezultaty przy ogromny zaangażowaniu i wysiłku klienta, bez tego nawet najlepszy trener personalny nie zdziała cudów.

Ceny usług trenera personalnego wahają się w zależności od klubu i renomy danego specjalisty. W każdym mieście znajdują się bardzo drogie i nieco tańsze oferty. W poszukiwaniach odpowiedniego trenera osobistego możesz skorzystać nie tylko ze strony Zoptamo, ale także z opinii umieszczonych na różnych forach internetowych.

czwartek, 9 marca 2017

Aktywność fizyczna dla zdrowia kręgosłupa



Skutki siedzącego trybu życia określane są jako jeden z problemów cywilizacyjnych XXI wieku. Nic dziwnego bowiem z tego powodu każdego dnia do gabinetów lekarskich zaglądają coraz młodsi pacjenci skarżąc się na dolegliwości kręgosłupa. Kiedy pojawia się schorzenia konieczne jest natychmiastowe leczenie. Ważne jednak, by do nich nie dopuścić działając profilaktycznie. Aktywność fizyczna to coś co może nam znacznie pomóc, a o czym często zapominamy. 

Treningi fitness 

Aktualnie mamy tyle propozycji treningowych, że często trudno dobrać nam odpowiedni. Tu należy zastanowić się nad tym, czy myślimy o treningu ogólnorozwojowym, czy chcemy skupiać się na konkretnych partiach ciała. Nie mniej jednak do najpopularniejszych zajęć na sali treningowej zalicza się:

Pilates – ten trening śmiało można nazwać treningiem ogólnorozwojowym. Nie tylko bowiem pozwala zrzucić kilka zbędnych kilogramów, ale i wzmacnia mięśnie kręgosłupa, całego ciała poprawiając jego prawidłową postawę. 

Fat Burning – to ćwiczenia skierowane przede wszystkim dla osób odchudzających się. Treningi składają się z kroków tanecznych ujętych w konkretne sekwencje zależne od twórczości instruktora. Dzięki fat burning ćwiczysz m.in. biodra, uda, pośladki, czy brzuch. 

Zumba – to połączenie elementów tańców latynoamerykańskich i elementów fitness. Zumba łączy m.in. hip – hop, salsę, sambę, mambo, merenque, Bollywood, sztuk walki, czy treningu siłowego. To nie tylko trening, ale i doskonała możliwość spędzenia wolnego czasu dla osób w każdym wieku. 

ABT – kolejny trening skupiający się na dolnych partiach ciała, oraz kolejne ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Każdy trening ATB zaczyna się ok. 15-minutową rozgrzewką. 

Siedź aktywnie 

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o dynamicznym siedzeniu. Jego zadaniem jest odciążenie naszego kręgosłupa, oraz spowodowanie, by mięśnie mimo pozycji siedzącej pozostawały w ciągłym ruchu. Ogromnym wsparciem dynamicznego siedzenia są poduszki ortopedyczne do siedzenia. Można z nich korzystać zarówno w pracy, jak i w domu. Więcej zarówno o poduszkach, jak i dynamicznym siedzeniu można przeczytać tu https://www.sissel.com.pl/webpage/dynamiczne-siedzenie.html

Ćwicz na świeżym powietrzu 

Tym bardziej, że opcji mamy tak wiele. Najpopularniejszą formą jest bieganie, jednak aktywnością na świeżym powietrzy może być również jazda na rowerze, rolkach czy zwykły spacer. Zimą z kolei możemy wybrać się na popularny nordic walking. Nie od dziś wiadomo, że jedną z najbezpieczniejszych, a zarazem najlepszych dla naszego zdrowia aktywności jest pływanie, które dba nie tylko o naszą postawę, ale i m.in. układ sercowo – naczyniowy. 

niedziela, 4 grudnia 2016

Fachowe informacje o kreatynie


Kreatyna to jeden z najbardziej znanych i cieszących się wielką popularnością suplement diety dla osób aktywnie spędzających czas. Z wyszczególnieniem tych, którzy spędzają długie godziny na siłowniach przerzucając żelastwo, chcących jednocześnie zwiększyć swoją masę mięśniową. Najważniejsze w tym suplemencie jest to, że jest przebadanych pod wieloma kątami i gwarantuje stuprocentową pewność bezpieczeństwa stosowania. 

Działanie kreatyny polega na wydobycie większych możliwości energetycznych z mięśni a jest to jednocześnie znakomite środowisko do zwiększenia masy mięśniowej. Niestety, jest to suplement a nie substytut, więc niezbędny jest odpowiedni trening oraz stosowna dieta, której celem będzie zwiększenie masy mięśniowej. Bez porad dietetyków oraz prawidłowego żywienia kreatyna nie jest w stanie rozwinąć w pełni swoich skrzydeł.

Rynek jest bardzo bogaty w szereg odmian kreatyny – jabłczan, cytrynian, monohydrat kreatyny to tylko przykłady. Bez wątpienia jednak wygrywa monohydrat kreatyny pod każdym względem ze swoimi konkurentami. Dodatkowym jego atutem jest bardzo atrakcyjna cena. Przeciętne dawkowanie to ok. 5g monohydratu kreatyny na dzień. Występuje w postaciach kapsułkowych oraz proszkowych. Znawcy i profesjonaliści nie zalecają stosowania kreatyny w tak zwanych „cyklach keratynowych”. Najlepiej zachować ciągłość w stosowaniu tego suplementu diety.

Kreatyna jest związkiem chemicznym, w skład którego wchodzą trzy aminokwasy – glicyna, metionina oraz arginina. Jest naturalnym składnikiem w organizmie człowieka a jej produkcja ma miejsce w wątrobie. Transportowana przez krew prosto do komórek mięśniowych wytwarza fosfokreatynę. Ta z kolei jest rozkładana w mięśniach i jednocześnie tworzy tam energię. Proces ten udowadnia, że ludzki organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować bez kreatyny a w przypadkach uprawiania sportów siłowych jest ona szczególnie ważna by energia, którą wytwarza była dostępna cały czas w odpowiedniej ilości. Ujmując wszystko w jednym zdaniu – kreatyna jest ostatecznością w przypadkach, gdy brakuje energii w najbardziej wymagających czynności.

poniedziałek, 19 września 2016

Domowy sposób na wzmocnienie mięśni pleców i ramion


Trening, którego celem jest wymodelowanie mięśni pleców i ramion wcale nie musi się odbywać w dobrze wyposażonej siłowni. Jak się okazuje odpowiednie ćwiczenia można przeprowadzić bez dostępu do atlasu i innych zaawansowanych maszyn treningowych.

Zamiast drogich urządzeń można wykorzystać powszechnie dostępny sprzęt do ćwiczeń. Jak pewnie się domyślacie mam na myśli oczywiście drążek do podciągania.

Rodzaje drążków gimnastycznych


Na rynku są dostępne różne modele drążków gimnastycznych, jednak większość z nich bez większego problemu można zamontować nawet w niewielkim mieszkaniu, na przykład w futrynie drzwi. Takie rozwiązanie jest dobre jednak większy komfort podczas ćwiczeń uzyskamy wtedy gdy nasz drążek odstaje od ściany. Koszt standardowego urządzenia tego typu kształtuje się w okolicach kilkudziesięciu złotych i jest ono dostępne praktycznie w każdym sklepie sportowym. Osoby które nie chcą lub nie mają możliwości zamontowania drążka do podciągania w domu mogą wykorzystać podczas ćwiczeń trzepak albo drabinki na placu zabaw.
Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie?

Trening można wykonywać na dwa sposoby. Pierwszy z nich tak zwany „podchwyt” jest znacznie łatwiejszy i jest zalecany osobom początkującym. Wybierając tę metodę należy chwycić drążek „z tyłu”, to znaczy od strony przeciwnej do nas. Ćwicząc w ten sposób można wzmocnić mięśnie ramion. Drugą techniką jest „nachwyt” polegający na chwyceniu drążka od strony, po której się znajdujemy. Jest to idealny sposób na wzmocnienie i wymodelowanie mięśni pleców.

Pamiętać należy o tym, że prawidłowe wykonanie ćwiczenia wymaga podciągnięcia się w taki sposób by broda znalazła się ponad drążkiem. Osoby zaawansowane mogą utrudnić sobie ćwiczenie poprzez przenoszenie głowy za drążek. Dzięki temu mięśnie pleców są zmuszone do jeszcze większego wysiłku. W czasie ćwiczeń podnosić można się jedynie na rękach, wykluczone jest wymachiwanie nogami oraz wyskoki. Oszukiwanie podczas treningu jest pozbawione sensu.

Osoby które nie są w stanie podciągnąć się prawidłowo ani jednego razu, powinny zastosować dwa ćwiczenia:

Zwis – jest to stosunkowo proste ćwiczenie polegające na chwyceniu drążka, zgięciu nóg i wiszeniu w ten sposób przez kilkadziesiąt sekund. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie przedramion.

Opuszczanie – to ćwiczenie polega na opuszczaniu się. Do wykonania tego ćwiczenia oprócz drążka potrzebny będzie również stołek. Stojąc na stołku powinniśmy być na takiej wysokości, jak podczas prawidłowego podciągnięcia. W takiej pozycji należy chwycić mocno drążek i opuścić się łagodnie na rękach.

czwartek, 16 czerwca 2016

Kreatyna - opatrunek po treningu?


Kreatyna to jedna z lepiej poznanych i przebadanych substancji. Badania zażywających ją sportowców wskazują na jej efektywne działanie. Niedawno okazało się, że kreatyna oprócz wzmacniania mięśni, przeciwdziałania katabolizmowi, przetrenowaniu wpływa również na zachowanie organizmu w dobrym na stanie na dłużej.

Kreatyna zwiększa ilość energii krążącej we krwi, która jest pobierana przez mięśnie. Sam organizm nie byłby w stanie dostarczyć tak dużej ilości energii, przez co doszłoby do katabolizmu, przetrenowania, bólu i zniszczenia tkanki mięśniowej. Można więc powiedzieć, że podczas dużych wysiłków nie dochodzi do nadwyrężenia mięśni, wykorzystują one energię na pracę, rozbudowując się i wzmacniając. Efektem przyjmowania kreatyny jest "pęcznienie" mięśni, co widać po intensywnym treningu.

Drugim istotnym działaniem kreatyny jest to, że funkcjonuje jako silny przeciwutleniacz i usuwa z organizmu wolne rodniki, odpowiedzialne za starzenie się organizmu i jego pogarszającą się kondycję. Suplementacja kreatyną jest więc szczególnie wskazana sportowcom, których organizmy narażone są na szybsze zniszczenie, szczególnie stawy i mięśnie.