wtorek, 11 kwietnia 2017

Pierwszy trening personalny


Samodzielne ćwiczenia na siłowni niekiedy nie przynoszą wymarzonych efektów, wtedy właśnie z pomocą może przyjść trener personalny. Coraz więcej popularnych siłowni oferuje jego usługi. Nie każdy bowiem lubi zajęcia grupowe i realizowane na nich programy.

Można znaleźć wiele propozycji treningów personalnych, a wszystko zależy głównie od upodobań i oczekiwań danego klienta. W tej branży specjalizuje się chociażby Strong House, który zatrudnia prawdziwych profesjonalistów. Pracuje tam pięciu wykwalifikowanych trenerów. W zależności od preferowanego wysiłku możesz więc wybrać najodpowiedniejszą dla siebie osobę. Ciekawą ofertę prezentuje również Body Sense Wola Justowska, gdzie treningi odbywają się w indywidualnych studiach. Możesz oczywiście umówić się najpierw na bezpłatną konsultację w celu omówienie planu działań. Podczas pierwszego spotkania będziesz mógł obejrzeć wnętrze i wyposażenie, a także zapoznać się z personelem. Przeprowadzony zostanie również pomiar wagi i składu ciała, czyli między innymi sprawdzenie tempa przemiany materii i ilości tkanki tłuszczowej. W Body Sense będziesz mieć też możliwość odbycia próbnego treningu.

Na pewno dzięki temu dokładniej sprecyzujesz swój cel i odnajdziesz najlepszy sposób do jego realizacji. Apogee Personal Studio to kolejna przestrzeń, gdzie możesz potrenować pod okiem Klaudii lub Ireneusza. Oboje posiadają spore doświadczenie w tej kwestii. Klaudia prowadzi głównie treningi rehabilitacyjne i treningi z matkami, kobietami w ciąży. Natomiast Ireneusz nie tylko udziela rad klientom, ale także prowadzi kursy dla przyszłych trenerów personalnych. Poza trenerami z Apogee Personal Studio doświadczenie w treningu personalnym posiadają zawodowcy z Platinum Wellnes, którzy potrafią umiejętnie zachęcić do podjęcia aktywnego stylu życia. Proponują różne rodzaje ruchu, głównie jednak zajęcia siłowe lub rozciągające. Dodatkowo dla osób, które chciałyby zredukować swoją wagę, osobiści trenerzy z Platinum Wellnes wprowadzili propozycję treningu aerobowego. Wszystkie te programy na pewno przynoszą rezultaty przy ogromny zaangażowaniu i wysiłku klienta, bez tego nawet najlepszy trener personalny nie zdziała cudów.

Ceny usług trenera personalnego wahają się w zależności od klubu i renomy danego specjalisty. W każdym mieście znajdują się bardzo drogie i nieco tańsze oferty. W poszukiwaniach odpowiedniego trenera osobistego możesz skorzystać nie tylko ze strony Zoptamo, ale także z opinii umieszczonych na różnych forach internetowych.

czwartek, 9 marca 2017

Aktywność fizyczna dla zdrowia kręgosłupa



Skutki siedzącego trybu życia określane są jako jeden z problemów cywilizacyjnych XXI wieku. Nic dziwnego bowiem z tego powodu każdego dnia do gabinetów lekarskich zaglądają coraz młodsi pacjenci skarżąc się na dolegliwości kręgosłupa. Kiedy pojawia się schorzenia konieczne jest natychmiastowe leczenie. Ważne jednak, by do nich nie dopuścić działając profilaktycznie. Aktywność fizyczna to coś co może nam znacznie pomóc, a o czym często zapominamy. 

Treningi fitness 

Aktualnie mamy tyle propozycji treningowych, że często trudno dobrać nam odpowiedni. Tu należy zastanowić się nad tym, czy myślimy o treningu ogólnorozwojowym, czy chcemy skupiać się na konkretnych partiach ciała. Nie mniej jednak do najpopularniejszych zajęć na sali treningowej zalicza się:

Pilates – ten trening śmiało można nazwać treningiem ogólnorozwojowym. Nie tylko bowiem pozwala zrzucić kilka zbędnych kilogramów, ale i wzmacnia mięśnie kręgosłupa, całego ciała poprawiając jego prawidłową postawę. 

Fat Burning – to ćwiczenia skierowane przede wszystkim dla osób odchudzających się. Treningi składają się z kroków tanecznych ujętych w konkretne sekwencje zależne od twórczości instruktora. Dzięki fat burning ćwiczysz m.in. biodra, uda, pośladki, czy brzuch. 

Zumba – to połączenie elementów tańców latynoamerykańskich i elementów fitness. Zumba łączy m.in. hip – hop, salsę, sambę, mambo, merenque, Bollywood, sztuk walki, czy treningu siłowego. To nie tylko trening, ale i doskonała możliwość spędzenia wolnego czasu dla osób w każdym wieku. 

ABT – kolejny trening skupiający się na dolnych partiach ciała, oraz kolejne ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Każdy trening ATB zaczyna się ok. 15-minutową rozgrzewką. 

Siedź aktywnie 

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o dynamicznym siedzeniu. Jego zadaniem jest odciążenie naszego kręgosłupa, oraz spowodowanie, by mięśnie mimo pozycji siedzącej pozostawały w ciągłym ruchu. Ogromnym wsparciem dynamicznego siedzenia są poduszki ortopedyczne do siedzenia. Można z nich korzystać zarówno w pracy, jak i w domu. Więcej zarówno o poduszkach, jak i dynamicznym siedzeniu można przeczytać tu https://www.sissel.com.pl/webpage/dynamiczne-siedzenie.html

Ćwicz na świeżym powietrzu 

Tym bardziej, że opcji mamy tak wiele. Najpopularniejszą formą jest bieganie, jednak aktywnością na świeżym powietrzy może być również jazda na rowerze, rolkach czy zwykły spacer. Zimą z kolei możemy wybrać się na popularny nordic walking. Nie od dziś wiadomo, że jedną z najbezpieczniejszych, a zarazem najlepszych dla naszego zdrowia aktywności jest pływanie, które dba nie tylko o naszą postawę, ale i m.in. układ sercowo – naczyniowy. 

niedziela, 4 grudnia 2016

Fachowe informacje o kreatynie


Kreatyna to jeden z najbardziej znanych i cieszących się wielką popularnością suplement diety dla osób aktywnie spędzających czas. Z wyszczególnieniem tych, którzy spędzają długie godziny na siłowniach przerzucając żelastwo, chcących jednocześnie zwiększyć swoją masę mięśniową. Najważniejsze w tym suplemencie jest to, że jest przebadanych pod wieloma kątami i gwarantuje stuprocentową pewność bezpieczeństwa stosowania. 

Działanie kreatyny polega na wydobycie większych możliwości energetycznych z mięśni a jest to jednocześnie znakomite środowisko do zwiększenia masy mięśniowej. Niestety, jest to suplement a nie substytut, więc niezbędny jest odpowiedni trening oraz stosowna dieta, której celem będzie zwiększenie masy mięśniowej. Bez porad dietetyków oraz prawidłowego żywienia kreatyna nie jest w stanie rozwinąć w pełni swoich skrzydeł.

Rynek jest bardzo bogaty w szereg odmian kreatyny – jabłczan, cytrynian, monohydrat kreatyny to tylko przykłady. Bez wątpienia jednak wygrywa monohydrat kreatyny pod każdym względem ze swoimi konkurentami. Dodatkowym jego atutem jest bardzo atrakcyjna cena. Przeciętne dawkowanie to ok. 5g monohydratu kreatyny na dzień. Występuje w postaciach kapsułkowych oraz proszkowych. Znawcy i profesjonaliści nie zalecają stosowania kreatyny w tak zwanych „cyklach keratynowych”. Najlepiej zachować ciągłość w stosowaniu tego suplementu diety.

Kreatyna jest związkiem chemicznym, w skład którego wchodzą trzy aminokwasy – glicyna, metionina oraz arginina. Jest naturalnym składnikiem w organizmie człowieka a jej produkcja ma miejsce w wątrobie. Transportowana przez krew prosto do komórek mięśniowych wytwarza fosfokreatynę. Ta z kolei jest rozkładana w mięśniach i jednocześnie tworzy tam energię. Proces ten udowadnia, że ludzki organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować bez kreatyny a w przypadkach uprawiania sportów siłowych jest ona szczególnie ważna by energia, którą wytwarza była dostępna cały czas w odpowiedniej ilości. Ujmując wszystko w jednym zdaniu – kreatyna jest ostatecznością w przypadkach, gdy brakuje energii w najbardziej wymagających czynności.

poniedziałek, 19 września 2016

Domowy sposób na wzmocnienie mięśni pleców i ramion


Trening, którego celem jest wymodelowanie mięśni pleców i ramion wcale nie musi się odbywać w dobrze wyposażonej siłowni. Jak się okazuje odpowiednie ćwiczenia można przeprowadzić bez dostępu do atlasu i innych zaawansowanych maszyn treningowych.

Zamiast drogich urządzeń można wykorzystać powszechnie dostępny sprzęt do ćwiczeń. Jak pewnie się domyślacie mam na myśli oczywiście drążek do podciągania.

Rodzaje drążków gimnastycznych


Na rynku są dostępne różne modele drążków gimnastycznych, jednak większość z nich bez większego problemu można zamontować nawet w niewielkim mieszkaniu, na przykład w futrynie drzwi. Takie rozwiązanie jest dobre jednak większy komfort podczas ćwiczeń uzyskamy wtedy gdy nasz drążek odstaje od ściany. Koszt standardowego urządzenia tego typu kształtuje się w okolicach kilkudziesięciu złotych i jest ono dostępne praktycznie w każdym sklepie sportowym. Osoby które nie chcą lub nie mają możliwości zamontowania drążka do podciągania w domu mogą wykorzystać podczas ćwiczeń trzepak albo drabinki na placu zabaw.
Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie?

Trening można wykonywać na dwa sposoby. Pierwszy z nich tak zwany „podchwyt” jest znacznie łatwiejszy i jest zalecany osobom początkującym. Wybierając tę metodę należy chwycić drążek „z tyłu”, to znaczy od strony przeciwnej do nas. Ćwicząc w ten sposób można wzmocnić mięśnie ramion. Drugą techniką jest „nachwyt” polegający na chwyceniu drążka od strony, po której się znajdujemy. Jest to idealny sposób na wzmocnienie i wymodelowanie mięśni pleców.

Pamiętać należy o tym, że prawidłowe wykonanie ćwiczenia wymaga podciągnięcia się w taki sposób by broda znalazła się ponad drążkiem. Osoby zaawansowane mogą utrudnić sobie ćwiczenie poprzez przenoszenie głowy za drążek. Dzięki temu mięśnie pleców są zmuszone do jeszcze większego wysiłku. W czasie ćwiczeń podnosić można się jedynie na rękach, wykluczone jest wymachiwanie nogami oraz wyskoki. Oszukiwanie podczas treningu jest pozbawione sensu.

Osoby które nie są w stanie podciągnąć się prawidłowo ani jednego razu, powinny zastosować dwa ćwiczenia:

Zwis – jest to stosunkowo proste ćwiczenie polegające na chwyceniu drążka, zgięciu nóg i wiszeniu w ten sposób przez kilkadziesiąt sekund. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie przedramion.

Opuszczanie – to ćwiczenie polega na opuszczaniu się. Do wykonania tego ćwiczenia oprócz drążka potrzebny będzie również stołek. Stojąc na stołku powinniśmy być na takiej wysokości, jak podczas prawidłowego podciągnięcia. W takiej pozycji należy chwycić mocno drążek i opuścić się łagodnie na rękach.

czwartek, 16 czerwca 2016

Kreatyna - opatrunek po treningu?


Kreatyna to jedna z lepiej poznanych i przebadanych substancji. Badania zażywających ją sportowców wskazują na jej efektywne działanie. Niedawno okazało się, że kreatyna oprócz wzmacniania mięśni, przeciwdziałania katabolizmowi, przetrenowaniu wpływa również na zachowanie organizmu w dobrym na stanie na dłużej.

Kreatyna zwiększa ilość energii krążącej we krwi, która jest pobierana przez mięśnie. Sam organizm nie byłby w stanie dostarczyć tak dużej ilości energii, przez co doszłoby do katabolizmu, przetrenowania, bólu i zniszczenia tkanki mięśniowej. Można więc powiedzieć, że podczas dużych wysiłków nie dochodzi do nadwyrężenia mięśni, wykorzystują one energię na pracę, rozbudowując się i wzmacniając. Efektem przyjmowania kreatyny jest "pęcznienie" mięśni, co widać po intensywnym treningu.

Drugim istotnym działaniem kreatyny jest to, że funkcjonuje jako silny przeciwutleniacz i usuwa z organizmu wolne rodniki, odpowiedzialne za starzenie się organizmu i jego pogarszającą się kondycję. Suplementacja kreatyną jest więc szczególnie wskazana sportowcom, których organizmy narażone są na szybsze zniszczenie, szczególnie stawy i mięśnie.

poniedziałek, 6 czerwca 2016

czwartek, 2 czerwca 2016

Kiedy warto pamiętać o witaminie K?


Witamina K jest jedną z bardziej istotnych dla sprawnego funkcjonowania naszego ciała. Bez niej bylibyśmy narażenia na śmierć, która mogłaby nastąpić w każdym momencie. Nie należy jednak dramatyzować. W większości przypadków witaminy K dostarczamy naszemu ciału w odpowiednich ilościach. Poznajmy bliżej jej właściwości i dowiedzmy się, gdzie możemy ją znaleźć.

Jak wpływa na nasze ciało?

Witamina K sprawia, że procesy krzepnięcia krwi, które nieustannie zachodzą w naszym organizmie przebiegają w sposób prawidłowy. Nadaje krwi odpowiednią, bezpieczną dla życia gęstość. Gdy jej zabraknie, pojawiać mogą się poważne krwotoki (wewnętrzne i zewnętrzne), które mogłyby zagrozić naszemu życiu. Wpływa również na układ kostny naszego organizmu. Nie jest aż tak ważna w tym aspekcie, jak witamina D, lecz jest również niezbędna. Obie witaminy (D i K) dobrze jest przyjmować łącznie. Jeżeli kupujesz witaminowy suplement diety, wiele z nich łączy właśnie te dwie witaminy w jednym preparacie.

Czy niedobory zdarzają się często?

Z uwagi na zdolność organizmu do wytwarzania witaminy K, jej niedobory zdarzają się na szczęście rzadko. Dręczyć mogą osoby, które mają za sobą długotrwałą kurację antybiotykami. Można się na niedobór narazić również w sytuacji, kiedy nie dostarczasz odpowiednich ilości składników pokarmowych. Dobry przykład to internetowe „diety cud”, które bardzo często polegają na zupełnym eliminowaniu jakichś składników pokarmowych (np. dieta tylko węglowodanowa, tylko białkowa etc.). W takich przypadkach należy uważać na swoje zdrowie. Moja rada – zostaw taką bezsensowną dietę i zacznij jeść normalnie, gdyż wcześniej czy później Twoje ciało nie da rady i się podda.

Co jeść, aby witaminy K nigdy nam nie zabrakło?

Doskonałym źródłem tej witaminy są zielone warzywa. Zalicza się do nich między innymi:

  • brokuły
  • brukselkę
  • sałatę
  • jarmuż


Aby jednak organizm skorzystał z witaminy, która jest w nich zawarta, należy polać je odrobiną oliwy z oliwek lub roztopionego masła. Niektóre witaminy rozpuszczane są w tłuszczach. 

Co z suplementacją?

Nie znalazłem innego preparatu witaminowego D3 + K2 MK7, który miałby skład potwierdzony badaniami. Także polecam opcję z KFD:

witamina d3 + k2 mk7